Marketing 5 minut czytania

12 pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć, projektując nowe logo firmy

Michał Maj

Zazwyczaj zaczyna się bardzo niewinnie: „Dzień dobry, potrzebuję proste logo”. A chwilę później okazuje się, że zrobienie go wcale nie jest łatwą sprawą.

Najlepsze projekty to te, przy których ściśle współpracowałem z klientem. Stworzyliśmy je więc razem. Klient nie czekał biernie na moje pomysły, ale podrzucał własne inspiracje i dzielił się swoją wizją. Krótko mówiąc: był zaangażowany w proces tworzenia.

Najtrudniejsze projekty to natomiast te, w których otrzymuję hasło: „Proszę mnie czymś zaskoczyć”. Jest to dla mnie czerwona flaga ostrzegawcza. Po latach doświadczenia wiem, że takie wróżenie ze szklanej kuli nigdy nie jest skuteczne. Żeby zrobić dobre logo, niezbędne są pewne informacje.

Jeżeli więc zaczynasz pracę z grafikiem, warto, żebyś najpierw sam odpowiedział sobie na kilka pytań. Będzie to niezwykle pomocne nie tylko dla twórcy logo, ale także dla Ciebie. Jeśli przemyślisz wizję swojego logotypu, utwierdzisz się w przekonaniu, czego tak naprawdę chcesz i unikniesz rozczarowania po ujrzeniu pierwszych szkiców.

Projektowanie logo firmy

Zdarzyło mi się, że klienci wychodzili z założenia, że ich pomysły mogą być nietrafione („Panie, ja się na tym nie znam!”) czy nieestetyczne („Bo wie pan, ja nie mam gustu”). To jest bardzo złe podejście. Nawet jeżeli wypowiedzi klientów są chaotyczne, to całkiem inaczej podchodzę do zlecenia, w którym otrzymuję pakiet informacji. Widzę bowiem, że po drugiej stronie jest ktoś, komu po prostu zależy. Mamy wspólny cel i będziemy grać do jednej bramki.

Dobry twórca jedynie uporządkuje Twoje myśli, odrzuci te nietrafione, pochwali te dobre i przygotuje projekt, który trafi w Twój gust, będzie po prostu ładny i skuteczny.

Na jakie pytania powinieneś sobie odpowiedzieć i co warto przekazać grafikowi?

No to lecimy z serią pytań. Weź notatnik i zapisuj swoje odpowiedzi. Nie musisz dumać nad nimi przez kilka miesięcy – to, co przychodzi Ci do głowy w pierwszej chwili, jest wystarczające. Resztę dopracujemy wspólnie.

Informacje o firmie i klientach





Projektowanie logo

Informacje o przyszłym logo








Otrzymując odpowiedzi na te pytania, jestem w stanie uporządkować wiadomości i na tej podstawie przygotować pierwsze propozycje logo. To wielkie ułatwienie dla mnie, twórcy, ale także wygoda dla Ciebie – dzięki temu nie musimy wymieniać dodatkowych, niepotrzebnych maili. Będzie nam się pracowało dużo lepiej. Najlepszy komplement, jaki mogę dostać po wysłaniu propozycji logo, to: „Panie Michale, dokładnie o to mi chodziło!”. I otrzymuję go nie tylko dzięki talentowi graficznemu, ale właśnie za sprawą odpowiedniej komunikacji.

[color-box color=”mycustomcolor”]

Oczywiście, jeżeli przyjdziesz do nas bez pomysłu i konkretnego briefu, pomożemy Ci – przepracujemy te pytania razem z Tobą i naprowadzimy na właściwe tory.

[/color-box]

0 komentarzy

Dodaj komentarz